Blogg

Å skape tillit og engasjement

Spørsmålet er: Hvordan når du fram – og skaper tillit til kunden – i en jungel av reklame og annonser som kriger om kundenes oppmerksomhet?

Av Kristine Nyborg, intern hos Mannheimer

Du har ikke råd til å ikke være på nett i 2017. Ny statistikk viser at så mye som 60 % av kjøpsbeslutninger gjøres på nett, før kunden tar kontakt med bedriften som merkevare eller tjenesteleverandør. Derfor er det utrolig viktig å ikke kun ha et godt innhold, men også hyppige oppdateringer – både på egne nettsider og sosiale medier, hvor du lettere møter målgruppen på privaten. I denne sammenheng bør du huske å tilpasse innhold og uttrykk til de ulike plattformene – og nå særlig smarttelefonen – slik at du hele tiden er til stede der kundene er.

 

Du trenger stabile og lojale kunder – både i oppturer og nedturer. Det finnes mange måter å være til stede i sosiale medier på – men alle vekker ikke tillit. Pass derfor på å alltid ha en hensikt når du poster. Del historier fra hverdagen til bedriften: Hva gjør du i dag? Hva er planene fremover? Engasjer deg gjerne i relevante og dagsaktuelle temaer som interesserer målgruppen, og ikke vær gjerrig på kunnskapen din. Del i vei! Visjonen, og det du står for bør imidlertid til enhver tid være tydelig.

 

Syv tips som kan være nyttige:

  1. Lag innhold som beriker kundeopplevelsen.
  2. Tilpass innholdet til de ulike plattformene.
  3. Tilpass innholdet til kunde og kontekst. Timing er viktig!
  4. Skap følelser for å fange oppmerksomhet – og delinger.
  5. Oppfordre gjerne til handling!
  6. Sjekk responsen på alt – alltid. Tilpass derfra til neste post.

 

For mer informasjon, og en samtale med en av våre tekstforfattere eller kommunikasjonsrådgivere: Send gjerne en mail til post@mannheimer.no.

 

Relaterte saker

Blogg

Mannheimer møtte klyngen

Mannheimer elsker klyngen sin – hvordan kan vi samarbeide mer og bedre med hverandre?





Av Mannheimer

Blogg

Skriv for leseren!

Hva var viktig for oss da vi forfattet tekster til den nye profilen og nettsiden vår? Vi deler tekstforfattertips i fjerde blogginnlegg om vårt store hamskifte!




Av Mannheimer

Blogg

Hva har du i verktøykassen?

Det er vanskelig å motiveres til å bruke språket godt når rødpennen er det eneste redskapet i verktøykassen.




Av Mannheimer

Blogg

Språk + strategi = verdi!

Spar tid og penger: Hvorfor lønner det seg å bruke språk strategisk? Hvordan måler vi verdien av godt språk? Lene deler tanketips.


Av Mannheimer