Referanser

Bergen Design Festival 2017

Innhold og merkevarebygging

Mannheimer har siden oppstarten i 2010 fungert som ekstern kommunikasjonsavdeling og redaksjon for Raff Designuke. I år var det hele ekstra spennende siden Designuken ble gjenfødt som Bergen Design Festival!

Bergen Design Festival er synlig i bybildet i Bergen ti dager hvert høst. Her får publikum oppleve det nyeste innen design i Norge, og designerne får faglig påfyll gjennom designfrokoster, fagdager og sosiale møtesteder.

I 2017, som tidligere år, var oppgaven å formidle de originale ideene, de nyeste løsningene og de beste designtalentene. I tillegg til å bidra under utviklingen av nytt navn til festivalen, var Mannheimer redaksjon for Bergen Design Festivals katalog og produserte relevant innhold for festivalens målgrupper.

Vi planla kommunikasjonen for designuken, forfattet tekster og fant tonen til magasinet. I tillegg laget vi merkelinjen «10 Days of Design beyond Inspiration», som fungerte som en rød tråd gjennom hele designuken.

Sammen med designbyrået Overhaus og fotograf Pernille Sommer utviklet vi et helhetlig kommunikasjonsuttrykk – både for magasinet og det nye navnet.

Vil du vite mer om hvordan du lykkes med kommunikasjon i trykte og digitale kanaler?

Ta kontakt med oss på post@mannheimer.no, så gjør vi en uforpliktende vurdering.

 

Fem tips til deg som vil fornye merkevaren din:

  1. Tenk gjennom, og prøv å formulere årsaken til at du ønsker å fornye merkevaren.
  2. Tenk gjennom, og prøv å formulere målet med den fornyede merkevaren.
  3. Tenk strategisk og systematisk, men bevar opparbeidet autentisitet. Den nye merkevaren bør fortsatt reflektere hvem du/dere er.
  4. En merkevareendringsprosess er omfattende. Sett opp en gjennomarbeidet plan for prosessen, slik at alt er klart når den fornyede merkevaren lanseres.
  5. Husk målgruppen. Utarbeid en kommunikasjonsplan, slik at merkevareendringen skjer så sømløst, men effektivt som mulig.