Blogg

Å skape godt innhold

I en hverdag hvor mer enn 80 % av all søkemotortrafikk kommer fra ubetalte søk, sier det seg selv at godt innhold er et uvurderlig verktøy når du skal markedsføre deg selv. Men hvordan former du innholdet på best mulig måte?

Av Kristine Nyborg, intern hos Mannheimer

Det handler om godt innhold, men godt innhold alene er ikke nok. Et godt innhold er ingen garanti for å dukke opp i søkene til målgruppen din. Målgruppens søkevaner må også analyseres: Hva er de opptatt av? Hvem er de opptatt av? Hva engasjerer? Ved å finne svarene på disse spørsmålene kan du danne deg et bilde av hvilke ord du bør bruke for å treffe målgruppen din. Herfra handler innholdsmarkedsføring for en stor del om evnen til å fortelle gode historier, for å engasjere leserne. Engasjerte lesere deler nemlig villig videre via sosiale medier.

Det handler om et totalt bilde: Hva gjør din bedrift og merkevare unik? Når du utformer de gode historiene dine, bør du hele tiden tenke gjennom følgende: Hvordan vil du bli oppfattet? Hvilken stil har du, og hvilke verdier setter du høyest? I tillegg er det viktig å bruke et språk kundene dine forstår – og å være ærlig og tydelig.

I oppstartsfasen er det viktig å undersøke:

  • Hva er visjonen?
  • Hvilke verdier settes høyest?
  • Hva er målgruppen interessert i?
  • Hvem/hva man ønsker å være for kunden?

Har du spørsmål? Vi hjelper deg gjerne med å finne dine gode historier, og formulere dem i et tilgjengelig språk med en slik personlighet som kler merkevaren din. På denne måten kan vi hjelpe deg å lykkes med innholdsmarkedsføringen slik at søkemotorene og målgruppen finner deg i det digitale mylderet.

Send gjerne en e-post til post@mannheimer.no.

I Mannheimer jobber det rådgivere og tekstforfattere som kan hjelpe bedriften din med innholdsmarkedsføring. Vi finner en tone og stil som passer bedriften din. Vi gjør deg tydelig – slik at du skiller deg ut fra mengden.

Relaterte saker

Blogg

Fortell meg hvor vi skal!

Jeg vil at du skal hente strategidokumentet frem fra skrivebordsskuffen og gi det all den oppmerksomhet det fortjener.



Av Heidi Skålevik

Blogg

Message in a bottle

Det er leiaren som skal rettleia medarbeidarane til å fokusera riktig.




Av Elin Styve, kommunikasjonsdirektør ved Høgskolen i Bergen