Blogg

Å skape tillit og engasjement

Spørsmålet er: Hvordan når du fram – og skaper tillit til kunden – i en jungel av reklame og annonser som kriger om kundenes oppmerksomhet?

Av Kristine Nyborg, intern hos Mannheimer

Du har ikke råd til å ikke være på nett i 2017. Ny statistikk viser at så mye som 60 % av kjøpsbeslutninger gjøres på nett, før kunden tar kontakt med bedriften som merkevare eller tjenesteleverandør. Derfor er det utrolig viktig å ikke kun ha et godt innhold, men også hyppige oppdateringer – både på egne nettsider og sosiale medier, hvor du lettere møter målgruppen på privaten. I denne sammenheng bør du huske å tilpasse innhold og uttrykk til de ulike plattformene – og nå særlig smarttelefonen – slik at du hele tiden er til stede der kundene er.

 

Du trenger stabile og lojale kunder – både i oppturer og nedturer. Det finnes mange måter å være til stede i sosiale medier på – men alle vekker ikke tillit. Pass derfor på å alltid ha en hensikt når du poster. Del historier fra hverdagen til bedriften: Hva gjør du i dag? Hva er planene fremover? Engasjer deg gjerne i relevante og dagsaktuelle temaer som interesserer målgruppen, og ikke vær gjerrig på kunnskapen din. Del i vei! Visjonen, og det du står for bør imidlertid til enhver tid være tydelig.

 

Syv tips som kan være nyttige:

  1. Lag innhold som beriker kundeopplevelsen.
  2. Tilpass innholdet til de ulike plattformene.
  3. Tilpass innholdet til kunde og kontekst. Timing er viktig!
  4. Skap følelser for å fange oppmerksomhet – og delinger.
  5. Oppfordre gjerne til handling!
  6. Sjekk responsen på alt – alltid. Tilpass derfra til neste post.

 

For mer informasjon, og en samtale med en av våre tekstforfattere eller kommunikasjonsrådgivere: Send gjerne en mail til post@mannheimer.no.

 

Relaterte saker

Blogg

11 råd til krisekommunikasjon

11 krisekommunikasjonstips på Mannheimersk! Det å være åpen, tydelig og medmenneskelig bør være retningsgivende i alle kriser, men kanskje spesielt i kriser som rammer menneskers hverdag.

Blogg

Mannheimer møtte klyngen

Mannheimer elsker klyngen sin – hvordan kan vi samarbeide mer og bedre med hverandre?





Av Mannheimer