Blogg

Ny kommunikasjons-utdanning ved Universitetet i Bergen

La oss være ærlig. Tror du sjefen din ønsker en litt motløs ansatt som bruker sine ledige øyeblikk for å kikke på ledige stillinger på finn.no, eller en ansatt som nettopp er nyforelsket i en god idé, fast bestemt på å gjennomføre den?

Av Michael Hertzberg, Førsteamanuensis Praktisk informasjonsarbeid og Hermod

Hvordan overbevise sjefen om å videreutdanne seg innen kommunikasjon?

12 000 kr til et videreutdanningskurs er ikke småpenger for sjefen din, selv for noe så matnyttig som kommunikasjonsarbeid. Sjefen nøler. Hun ser et allerede trangt budsjett, en presset timeplan og arbeidsoppgaver som allerede hoper seg opp.

Kan deltagelse på Hermod: Kommunikasjon av forskning, kultur og forvaltning likevel være en fornuftig investering? Vi gir deg seks argumenter du kan ta med til sjefen.

Lær av prisvinnende foredragsholdere

Vi på Universitetet i Bergen har håndplukket en gjeng med foredragsholdere som alle har gjort seg bemerket i sitt fagfelt. Hermod er et sted for å høre flere stemmer og ulike perspektiver, alle med særegen spisskompetanse.

Ta med jobben på kurset

Alle vet at kurs er tapt arbeidstid. Har du en god idé som alltid forsvinner bak hverdagens mas og strev? Vi ønsker at Hermod skal være en anledning til å rydde plass til de gode prosjektene som virkelig motiverer deg.

Hvordan få gjennomslag i sosiale og tradisjonelle medier?

Foredragsholderne på Hermod er praktikere med samme utfordringer som deg. Nettsider, facebook, instagram, aviser, tv. Hva fungerer, hva fungerer ikke, og hva er viktig for valgene man tar?

Lær av andre aktører og bransjer

For å kjenne sine målgrupper må man vite hvordan de tenker. Ved å presentere egne prosjekter for profesjonelle kommunikatører fra andre fagfelt får man direkte og faglig respons på hvordan opplegget ditt blir mottatt. Å gi og få kommentarer gir nye perspektiver.

Den uventede vinklingen

Altfor ofte ender man opp med følge gamle oppskrifter når man kommuniserer. En uventet vinkling kan løfte den gode historien. På Hermod vil vi ha fokus på hvordan vinklinger og fortellergrep kan gi ny energi til formidlingsarbeidet.

Uventet samarbeid kan oppstå

Et utrolig treffende teaterprosjekt, et spennende forskningsfelt i emning, et bibliotek som lokker deg inn i oldtiden. Tør du satse på et uventet samarbeid?

Hermod er ikke bare et kurs, det er et valg. Hva vil du egentlig med jobben din?

 

Relaterte saker

Blogg

Å skape godt innhold

Det handler om godt innhold, men godt innhold alene er ikke nok.


Av Kristine Nyborg, intern hos Mannheimer

Blogg

Fortell meg hvor vi skal!

Jeg vil at du skal hente strategidokumentet frem fra skrivebordsskuffen og gi det all den oppmerksomhet det fortjener.



Av Heidi Skålevik

Blogg

Message in a bottle

Det er leiaren som skal rettleia medarbeidarane til å fokusera riktig.




Av Elin Styve, kommunikasjonsdirektør ved Høgskolen i Bergen