Referanser

Bergen Matfestival

Innhold og merkevarebygging

Det er ikke ofte arbeidet vårt gir oss vann i munnen, men jobben med å produsere innholdet for Bergen Matfestival ga smaksløkene et boost! Derfor synes vi det var ekstra gledelig at festivalen i år solgte 30% flere billetter enn i fjor.

 

I år ønsket Bergen Matfestival seg en tydeligere, mer synlig kommunikasjon som ville bidra til å øke besøkstallene og skape entusiasme og matglede. Samtidig skulle den formidle kunnskap og inspirasjon til publikum – basert på matidentitet, mathistorie og matkultur.

Bergen Matfestival ble arrangert på Koengen/Bergenhus Festning helgen 1. – 3. september 2017. Festivalen er Norges største møteplass for bærekraftig lokalmat. Den skal fremme regionens matidentitet og synliggjøre de fantastiske råvarene Vestlandets rike natur har å by på.

Her møtes produsenter fra sjø og land, kokker, beboere og tilreisende. I fjor hadde festivalen 100 utstillere og 30.000 besøkende over tre festivaldager. Lokalmatprodusentene er selve bærebjelken i festivalen.

I år hjalp vi Bergen Matfestival med

  • å lage et konsept og en kommunikasjonsstrategi som understøtter målene i den overordnede strategien.
  • å legge en plan for kommunikasjonens mål og hvordan denne skulle fungere i hverdagen.
  • smart og hensiktsmessig bruk av nettsider og digitale kanaler.
  • å finne tonen i kommunikasjonen.
  • å produsere innhold til sosiale medier.
  • å øke antallet følgere på Facebook-arrangementet til 11.000 personer.
  • å sette sammen en pressepakke til lokale og nasjonale medier.

 

På toppen av dette hjalp vi dem med innholdsmarkedsføring gjennom å produsere innhold til trykte og digitale medier. I samarbeid med Matarena fant vi en tone, et språk og en form som appellerte til publikummet på Bergen Matfestival.

Vi utarbeidet også et kommunikasjonskonsept, en strategi og en plan, skrev tekstene og tilpasset disse til ulike flater – blant annet en fantastisk festivalkatalog!

Vil du vite mer om hvordan du lykkes med kommunikasjon i trykte og digitale kanaler?

Ta kontakt med oss på post@mannheimer.no, så gjør vi en uforpliktende vurdering.

Referanser

Motivati

Mannheimer har hjulpet Motivati med å skaffe innsikt i kundesegmentet gjennom dybdeintervjuer og analyse.

Referanser

Sweco

Mannheimer bistår Europas ledende rådgivende ingeniørselskap med å lage reportasjer og formidle fagstoff.

Referanser

NCE Seafood Innovation

I samarbeid med Ingis Design og Smau media har Mannheimer laget innhold til nett, film og presentasjoner.

Referanser

Ewos

Når Ewos skal ut med nytt kundemagasin, sørger Mannheimer for innholdet.

Referanser

Vestland fylkeskommune

I samarbeid med Ingis Design har Mannheimer bistått Vestland fylkeskommune i utarbeidelse og presentasjon av deres nye historie.

Referanser

Universitetet i Bergen

I samarbeid med Smau media utviklet Mannheimer korte forskningsfilmer til Prisvinnersamtalen 2019 som ble avholdt ved UiB.

Referanser

Sunnfjord kommune

I dette prosjektet jobbet Mannheimer og Haltenbanken sammen for å utvikle ny identitet og kommunikasjon for nye Sunnfjord kommune.