Referanser

Livvin.com

Innhold

Det er alltid takknemlig å hjelpe de som allerede er gode. Sånn var det også da Mannheimer hjalp Livvin.com – nettstedet for boliger som kommer til salgs.

Livvin ønsket seg en tydeligere, mer hardtslående og gjenkjennelig kommunikasjon for å nå ut til flere. I Mannheimer bisto vi med de små, avsluttende grepene som har bidratt til at kommunikasjonen virkelig sitter.

Sammen med Livvin bestemte vi oss for å

  • spisse budskapet for å framstå tydelig,
  • luke ut språklige feil for å være troverdig, og
  • heve nivået på teksten – for å være relevant for, og ta målgruppen på alvor.

Livvin er i vekst, og er derfor opptatt av at innholdet på nettsidene skal bidra til at de som er nysgjerrige på konseptet faktisk også registrerer boligen sin. Livvin måler blant annet hvordan ulikt innhold konverter trafikk til registrerte brukere. I den anledning har vi i Mannheimer bidratt med å formulere innholdet som konverterer best.

 

 

I tillegg har Mannheimer bidratt med et blikk utenfra. Vi satte oss i Livvin-brukernes sko: Hva er det de leter etter? Finner de det? Og får egentlig Livvin sagt det kunden har behov for å vite? Ut fra svarene på disse spørsmålene ble innholdet og lesbarheten tilpasset det digitale formatet, og tonen i teksten endret for å kle merkevaren Livvin enda bedre.

På grunnlag av dette og tilsvarende oppdrag har vi satt sammen

5 tips til deg som skal oppdatere nettsiden din:

  • Finn kundens behov

Hva er det kunden din trenger å vite – og finner hen det på nettsiden din?

  •  Kvitt deg med tungt fagspråk

Tungt fagspråk bidrar til å vanskeliggjøre budskapet.

  • Tenk over rekkefølgen

Hva trenger kunden å vite først? Og hva ønsker du at kunden skal gjøre på nettsiden?

  • Hold det enkelt

For mye informasjon står ofte i veien for det du vil kommunisere.

  • Bruk statistikk – slik at du finner ut hva som fungerer

Gjør som Livvin: Mål hvilket innhold som fungerer best. Test og juster, til innholdet fungerer optimalt.

Vil du vite mer om hvordan du lykkes med kommunikasjon i digitale kanaler?

Ta kontakt med oss på post@mannheimer.no, så gjør vi en uforpliktende vurdering.

Og PS! Skal du selge boligen din – eller kjøpe ny? Sjekk ut https://www.livvin.com/

Referanser

Motivati

Mannheimer har hjulpet Motivati med å skaffe innsikt i kundesegmentet gjennom dybdeintervjuer og analyse.

Referanser

Sweco

Mannheimer bistår Europas ledende rådgivende ingeniørselskap med å lage reportasjer og formidle fagstoff.

Referanser

NCE Seafood Innovation

I samarbeid med Ingis Design og Smau media har Mannheimer laget innhold til nett, film og presentasjoner.

Referanser

Ewos

Når Ewos skal ut med nytt kundemagasin, sørger Mannheimer for innholdet.

Referanser

Vestland fylkeskommune

I samarbeid med Ingis Design har Mannheimer bistått Vestland fylkeskommune i utarbeidelse og presentasjon av deres nye historie.

Referanser

Universitetet i Bergen

I samarbeid med Smau media utviklet Mannheimer korte forskningsfilmer til Prisvinnersamtalen 2019 som ble avholdt ved UiB.

Referanser

Sunnfjord kommune

I dette prosjektet jobbet Mannheimer og Haltenbanken sammen for å utvikle ny identitet og kommunikasjon for nye Sunnfjord kommune.