
Som gründere, og tidligere studenter ved Universitetet i Bergen har vi et stort, bankende hjerte for koblingen mellom akademia og næringslivet. I kontakt med arbeid- og næringsliv ser vi hver eneste dag nytten av vår humanistiske og samfunnsfaglige kunnskap, og vi har i mange år jobbet for å skape interessante og spennende arbeidsplasser for kommunikasjonsfolk med utdannelse fra universitetet.
Bred digital forståelse, språkkunnskap, brukerinnsikt, tolkning og analyse er viktig kunnskap for fremtiden og nøkkelkunnskap i vår bransje – og dette er kunnskap man særlig har med seg fra samfunnsfaglig og humanistisk bakgrunn.
UiB og masterprogrammet i Medier og kommunikasjon forstår viktigheten av å knytte arbeidsliv og akademia nærmere sammen, og vi er derfor både stolt og glad for å tilby Medier og kommunikasjon praksisplasser i Mannheimer.
Masterprogrammet i Medier og kommunikasjon på Universitetet i Bergen, har tatt et steg mot å gi masterstudentene en fot innenfor arbeidsmarkedet. Tidligere het programmet «Medievitenskap», men i 2019 reviderte de navnet for å i større grad inkludere kommunikasjon. Gjennom det nylig oppstartede faget «Arbeidslivspraksis for mediestudenter» fikk 8 studenter denne våren muligheten til å få relevant praksis innenfor kommunikasjonsbransjen. På bakgrunn av sin søknad ble student Susann Grønningsæter Grongstad valgt ut til å jobbe hos Mannheimer. I en periode over tre måneder har vi hatt glede av Susanns fagkunnskap hos Mannheimer, og vi har involvert henne med i alt fra kreative prosesser, kundemøter og interne arbeidsprosesser til foredrag, strategiarbeid og arbeid med digital tilstedeværelse.