Referanser

ROS

På oppdrag fra og i samarbeid med ROS – Rådgivning om spiseforstyrrelser utviklet vi kampanjen «Si det til noen».

Kampanjen rettet søkelys mot problemene som kan oppstå og hvordan man kan gå fram for å få hjelp når forholdet til mat og kropp har blitt vanskelig.

Målet med kampanjen var å få flere som har et problematisk forhold til mat og kropp til å ta kontakt med ROS´ anonyme chat-tjeneste på nettros.no, eller snakke med noen andre de stoler på om det de føler på – enten de bekymrer seg mye for hvordan kroppen ser ut eller at forholdet til mat er preget av regler, stress og uro. Her er ingen problemer er for små og ingen spørsmål for dumme.

Under emneknaggen #førstesteget inviterte vi blant andre Helsesista, Linnea Myhre, Silje Carlsen, Gisle Agledahl, dePresno og flere andre til å oppfordre ungdom til å åpne opp og snakke med noen om det dersom de har et anstrengt forhold til kropp og mat. Flere av dem delte kampanjen på egen Instagram og i andre sosiale medier.

Kampanjen var en stor suksess, og ROS opplevde i løpet av kampanjeuken en 179 % økning i samlet antall henvendelser – på chat, telefon og møter med rådgivere.

Bildene er hentet fra ROS sin egen Facebook og Instagram.

Referanser

ROS

På oppdrag fra og i samarbeid med ROS – Rådgivning om spiseforstyrrelser utviklet vi kampanjen «Si det til noen».

Referanser

Blåster

Da Blåster skulle utvikle sin egen merkevare, så de raskt behovet for å hente inn kommunikasjonskompetanse utenfra.

Referanser

VIS

Mannheimer har hjulpet VIS med innhold på de nye nettsidene.

Referanser

Study in Norway

Ny kommunikasjon for studyinnorway.no: Living in Norway

Referanser

NORCE

Nytt navn til internasjonalt forskningsselskap