Referanser

VIS

Mannheimer har hjulpet VIS med innhold på de nye nettsidene.

VIS er det nye navnet på Bergen Teknologioverføring (BTO).

VIS bidrar til at samfunnsutfordringer løses effektivt, og at kunnskap og ideer kommer raskt til nytte. Forskere, gründere og etablert næringsliv kommer til VIS med utfordringer og ideer som de hjelper dem med å videreutvikle.

Da BTO skiftet navn til VIS ønsket de seg nytt innhold til nettsidene sine – innhold som står i stil med det nye navnet og den nye profilen.

Det nye navnet og de nye nettsidene skal skape entusiasme internt, synlighet eksternt og interesse fra media, samarbeidspartnere, kunder og potensielle kunder, forskere, gründere og eiere.

Brukervennlighet i struktur og innhold

Mannheimer har forfattet tekstene, researchet og oversatt eksisterende tekstmateriale. En av utfordringene var å formidle forskningstekst på en tydelig og tilgjengelig måte. En av Mannheimers viktigste oppgaver var å sikre at riktig innhold er lett å finne og navigere i for de vidt forskjellige målgruppene. I den sammenheng gjorde vi også en vurdering av selve nettsidestrukturen.

VIS eies av Universitetet i Bergen, Helse Bergen, Havforskningsinstituttet, Siva, Høgskulen på Vestlandet og NHH – Norges Handelshøyskole.

https://www.visinnovasjon.no/

Referanser

Blåster

Da Blåster skulle utvikle sin egen merkevare, så de raskt behovet for å hente inn kommunikasjonskompetanse utenfra.

Referanser

VIS

Mannheimer har hjulpet VIS med innhold på de nye nettsidene.

Referanser

Study in Norway

Ny kommunikasjon for studyinnorway.no: Living in Norway

Referanser

NORCE

Nytt navn til internasjonalt forskningsselskap

Referanser

Ny identitet for Inixy

Sammen med IT-firmaet Miles og designbyrået Haltenbanken utviklet Mannheimer ny merkevareidentitet for Inixy.