Strategi og råd
Merkevarebygging
PR og omdømme

Gulatinget Nasjonale Kultursenter

Mannheimer har bistått i utviklingen av Gulatinget Nasjonale Kultursenter – et ambisiøst prosjekt for å gjøre det historiske Gulatinget til en levende og relevant destinasjon for framtiden.

Gulatingeter et av Europas eldste lagting og et viktig symbol på norsk retts - og demokratihistorie. Målet er å etablere et nasjonalt kultursenter med bred publikumsappell og internasjonal rekkevidde. Mannheimer ble engasjert for å bidra med kommunikasjon, konseptutvikling og markedsstrategi.

Arbeidet har foregått i tett samarbeid med Gulatinget og styringsgruppen og har omfattet rådgivning, innsiktsinnhenting, interessentkartlegging, budskapsutvikling og utvikling av en helhetlig markedsplan. Vi har også bidratt med kommunikasjonsstrategi, PR-plan, workshopledelse og rådgivning inn mot politiske prosesser. Resultatet er et gjennomarbeidet og forankret strategisk rammeverk for lansering og drift – med tiltak for å tiltrekke kulturturister, skoler, forskningsmiljøer og lokalbefolkningen.

Målet er å gjøre Gulatinget til det fremste senteret for formidling av norsk demokrati- og rettshistorie. Prosjektet har høy symbolverdi og bred relevans, og viser hvordan strategisk kommunikasjon og tydelig posisjonering kan bidra til å virkeliggjøre store visjoner i små kommuner.

Mangler du en strategi for hvordan du skal kommunisere?

Ta en kaffe med oss

Den Nationale Scene i Bergen skal moderniseres. Mannheimer bistår prosjektledelsen med kommunikasjonsarbeidet.

Les mer

Mannheimer har siden 2010 bistått fiskefôr-produsenten Cargill med rådgiving, merkevarebygging og innholdsproduksjon.

Les mer