Kampanje

VilVite

I samarbeid med Haltenbanken fikk Mannheimer i oppdrag å utvikle VilVites smittevernskampanje i forbindelse med gjenåpningen av vitensenteret etter korona-nedstengingen.

Smittevernskampanjen skulle være informativ og varm, og i stil med både merkevaren og den nyåpnede utstillingen Hjernen og tarmen. Kampanjebudskapene ble utviklet i tråd med VilVites nye «tone-of-voice» som Mannheimer laget i samarbeid med VilVite.

Budskapene er tydelige og varme med mål om at publikum skulle føle seg trygge og ivaretatte. Samtidig var det viktig for både oss og VilVite at kampanjen reflekterte at de er et vitensenter. Vi valgte derfor å kombinere elementer fra vitenskapen med retningslinjer fra myndighetene, ordspill og et lekent design.

Kampanjen appellerer til flere av VilVites målgrupper. Ordspillene treffer foreldre og unge voksne, mens designelementene fanger oppmerksomheten til de yngre barna. Kampanjen er vitenskapelig, høyaktuell og morsom – men også helt klar på hva som kreves av de besøkende. Vi presenterer rådene fra myndighetene i en form som forsterker VilVites mandat og merkevare.

En del av den nye utstillingen var også Virus- og bakterieveggen, som i denne konteksten ble en forlengelse av Hjernen og tarmen-utstillingen med særdeles aktuelt innhold, pandemien tatt i betrakting. Virus- og bakterieveggen viser forskjellene på virus og bakterier. Mannheimer og Haltenbanken jobbet med kommunikasjon og design der lett forståelige budskap blir løftet av et gjenkjennelig, men nytt og friskt design.

Mangler du en strategi for hvordan du skal kommunisere?

Ta en kaffe med oss

Den Nationale Scene i Bergen skal moderniseres. Mannheimer bistår prosjektledelsen med kommunikasjonsarbeidet.

Les mer

Mannheimer har siden 2010 bistått fiskefôr-produsenten Cargill med rådgiving, merkevarebygging og innholdsproduksjon.

Les mer